Home Stichting KunstLokaalMook Agenda Actueel Kunstenaars Collectie Contact

Nieuwsbrief najaar 2022

Geachte donateurs, vrienden en belangstellenden,

Openingstijden

Allereerst willen we u op de hoogte stellen van het feit dat KunstLokaalMook in de maand november gesloten is. We gaan de ruimte anders inrichten en waar nodig opknappen.

Ook is KunstLokaalMook gesloten op 25 december (1ste Kerstdag) en 1 januari 2023 (Nieuwjaarsdag).

Vanaf december zal de openingstijd van KunstLokaalMook zijn van 12.00 -16.00 uur (tot die tijd van 11.00 – 16.00 uur).

Nieuwe opzet exposities

Onze stichting gaat een andere weg inslaan. Vanaf december 2022 zal KunstLokaalMook niet meer te huur zijn voor hedendaagse kunstenaars uit de regio. Hoewel geen gebrek aan belangstelling en dientengevolge bijzonder leuke ontmoetingen, heeft het bestuur van Stichting Jacques van Mourik in samenspraak met de andere vrijwilligers hiertoe besloten.

De reden is eenvoudig. Een van de doelstellingen van de stichting ‘het exposeren van werken van de vroegere Plasmolense schilders rondom Jacques van Mourik’ raakte te veel uit beeld. Er zullen uitsluitend nog combinatie-exposities te zien zijn van werken uit onze collectie samen met werk van een hedendaagse kunstenaar (s) uit de regio.

Mocht u het gevoel hebben in een dergelijke expositie te passen aarzel dan niet voor nadere informatie contact op te nemen met ons secretariaat, Email: info@stichtingjacquesvanmourik.nl

Jubileum

In december bestaat de stichting 30 jaar! De jubileumexpositie ‘Toen en Nu’ (december 2022, januari en februari 2023 te bezichtigen) zal een combinatie expositie zijn van werken uit onze collectie en werken van een aantal hedendaagse kunstenaars woonachtig/werkend in de gemeente Mook en Middelaar welke ook meegedaan hebben aan onze jubileumexpositie in 2017. De kunstenaars is gevraagd een werk aan te leveren dat laat zien waar zij ‘Nu’ staan.

In Memoriam

Helaas hebben we ook verdrietig nieuws te melden. Oud vrijwilligster Rian Janssen is 14 juli 2022 op 64-jarige leeftijd overleden. Ze heeft zich jaren ingezet voor onze stichting. In maart 2017 stopte ze met haar werkzaamheden als vrijwilligster. Dit vanwege ziekte en een drukke baan. Haar ziekte heeft ze na een heel behandeltraject niet kunnen overwinnen. Haar partner Rud van Rooijen was tot november 2018 ook actief als vrijwilliger/bestuurslid bij onze stichting betrokken. We zijn Rian veel dank verschuldigd.

Topic

Graag willen we er u op wijzen dat Topic artikelen, geschreven door onze vrijwilligers, ook te lezen zijn op onze website. Daar kunt u ook informatie vinden over welke expositie te zien is en wat er verder georganiseerd wordt. We zijn voornemens om vaker lezingen/workshops te gaan organiseren.

Varia

Maart 2023 zal een verkoopmaand worden. Mensen kunnen werken inbrengen die ze willen verkopen. Voor meer informatie kunt u t.z.t. kijken op onze website.

We gaan uiteraard door met waar we steeds mee bezig zijn; documenteren, exposeren en het op peil brengen van onze kerncollectie.

In oktober is de expositie te zien van:

Ankie Rampaart - portretten in textiel en Paul Verstegen - schilderijen-mixed media

We hopen u te ontmoeten in KunstLokaalMook, Rijksweg 86 Mook.

KunstLokaalMook is iedere zondag geopend van 11.00-16.00 uur.

Graag wensen we u een mooie herfst toe!

Aan degenen die de Nieuwsbrief per post ontvangen.

Het per post verzenden van de nieuwsbrief brengt veel werk met zich mee en kost veel geld. Daarom streven we ernaar de nieuwsbrief zoveel mogelijk digitaal te versturen. Wilt u de Nieuwsbrief voortaan per mail ontvangen, stuur dan een bericht naar info@stichtingjacquesvanmourik.nl

Informatie over de nieuwe privacyregels volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) die op 25 mei 2018 in werking zijn getreden kunt u vinden op onze website  (Contact-Privacywetgeving)

Donaties

Omdat een aantal werken dringend aan restauratie toe is wordt hiervoor geld gereserveerd. Een aantal schilderijen zijn inmiddels gerestaureerd.

Als u een donatie voor dit specifieke doel wilt overmaken kan dat via rekeningnummer NL41 RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik o.v.v. Restauratie. We danken u alvast hartelijk voor uw bijdrage.

Wij vragen onze donateurs vriendelijk om, voor zover u dat nog niet gedaan heeft, uw jaarlijkse donatie aan ons over te maken via rekeningnummer NL41 RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik o.v.v. Donateur. Het richtbedrag is € 12,50.

Let op: In plaats van twee bankrekeningen zijn we om kosten te besparen overgegaan naar één bankrekening: NL41 RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik