Nieuwsbrief voorjaar 2020

We waren drukdoende om KunstLokaalMook gebruiksklaar te maken voor onze eerste expositie die eind april gepland stond. En toen kwam het Corona virus.

Via onze website www.stichtingjacquesvanmourik.nl (zie Actueel) zullen wij u op de hoogte houden wanneer KunstLokaalMook zijn deuren opent met de expositie ‘Wat een portret’. Een combinatie van werken uit de collectie van de stichting samen met werken van de hedendaagse kunstenaars Ger Driessen (grafiek) en Hans Janssen (glaskunst).

Vorig jaar is onze collectie uitgebreid met een aantal werken van de ‘vroegere schilders’ te weten ‘Het groene water’ van Theo Deckers (olie), een zomer- en winterlandschap van Gerard Cox jr. (pastel), ‘Ven 1978’ van Peter Cox (aquarel), ‘Ity aan de beek’ en ‘Winter in Plasmolen’ van Jacques van Mourik (olie) en ‘Schaal met kersen’ van Z. Simons (aquarel).

Van hedendaagse kunstenaars zijn in de collectie gekomen: twee werken, t.w. ‘Man en vogel’ en Blue Clouds’ van Harrie Gerritz, een werk ‘Zonder titel’ van Richard Smeets en ‘Mursi girls in Omo Valley (Ethiopie)’ van fotograaf Bram Vis.

Er zijn weer een aantal werken gerestaureerd, schoongemaakt of voorzien van een nieuwe lijst. Het betreft voornamelijk werken van de ‘vroegere’ schilders. Een van de gerestaureerde werken is ‘Ven in herfstkleuren’ van Joop Uittenbogaard. Sinds februari jl. hangt het in de raadzaal van het gemeentehuis van Mook. Donaties t.b.v. restauratie zijn nog steeds meer dan welkom.

In plaats van twee bankrekeningen zijn we om kosten te besparen overgegaan naar een bankrekening, zie onderaan deze nieuwsbrief.

Aan degenen die de Nieuwsbrief per post ontvangen

Het per post verzenden van de nieuwsbrief brengt veel werk met zich mee en kost veel geld. Daarom streven we ernaar de nieuwsbrief zoveel mogelijk digitaal te versturen. Wilt u desondanks de Nieuwsbrief per post blijven ontvangen, dan verzoeken wij u dit te melden via ons postadres: ’t Zand 1, 6595 AG Ottersum. Wilt u de Nieuwsbrief voortaan per mail ontvangen, stuur dan een bericht naar info@stichtingjacquesvanmourik.nl  Dank u wel.

AVG

Informatie over de nieuwe privacyregels volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) die op 25 mei 2018 in werking zijn getreden kunt u vinden op onze website.

Donatie

Wij vragen u vriendelijk om, voor zover U dat nog niet gedaan heeft, uw jaarlijkse donatie aan ons over te maken via onderstaand rekeningnummer. Ons richtbedrag is € 12,50.

Als u een donatie voor dit specifieke doel wilt overmaken kan dat o.v.v. Restauratie.

We danken u alvast hartelijk voor uw bijdrage.

Stichting Jacques van Mourik

K.v.K. Arnhem 41064234

info@stichtingjacquesvanmourik.nl

www.stichtingjacquesvanmourik.nl

NL41 RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik.