Home Stichting KunstLokaalMook Agenda Actueel Kunstenaars Collectie Contact

Nieuwsbrief najaar 2020

Geachte donateurs, vrienden en belangstellenden,

In de vorige Nieuwsbrief hebben we u op de hoogte gesteld dat de geplande opening in april van KunstLokaalMook uitgesteld werd door corona.

Gelukkig hebben we nu op 6 september jl. de deuren kunnen openen en kunt u de expositie ‘Wat een portret’ bekijken t/m 22 november a.s.

Het betreft een combinatie van werken uit de collectie van de stichting samen met werken van de hedendaagse kunstenaars Ger Driessen (grafiek) en Hans Janssen (glaskunst).

Wij volgen de richtlijnen m.b.t. corona op de voet. Er mogen slechts 7 mensen tegelijk aanwezig zijn in KunstLokaalMook met een maximale verblijfsduur van 1 uur. Mochten er door de overheid nieuwe eisen worden gesteld dan passen wij ons protocol daarop aan.

KunstLokaalMook ligt aan de Rijksweg 86 te Mook vlak bij het Raadhuisplein waar in het algemeen voldoende parkeergelegenheid is.

Wij zijn geopend op alle zondagen van 11.00 – 16.00 uur.

Een aantal maanden per jaar is KunstLokaalMook te huur voor hedendaagse kunstenaars uit de regio. Meer informatie hierover is te vinden onder het kopje KunstLokaalMook op onze website www.stichtingjacquesvanmourik.nl

Eva Vermeulen en Gonda van der Zwaag exposeren van 29 november a.s. t/m 3 januari 2021 in KunstLokaalMook. Eva en Gonda worden, ieder op eigen wijze, geïnspireerd door de natuur. Het belooft een boeiende expositie te worden!

Er zijn weer een aantal werken gerestaureerd, schoongemaakt of voorzien van een nieuwe lijst. Een daarvan is te zien bij de expositie ‘Wat een portret’, het betreft ‘De non’ een pastel van Chris le Roy. Er zat geen lijst om, geen glas voor, het passe-partout was vergeeld. Nu hangt ze daar weer mooi te zijn. Donateurs heel hartelijk dank dat jullie dit mogelijk maken.

Ook zijn er nieuwe aanwinsten te bewonderen: Een portret in krijt door Jacques van Mourik getiteld ‘De kluizenaar’ en een prachtige foto van fotograaf en dorpsgenoot Bram Vis.

Exposities worden aangekondigd op onze website bij ‘Agenda’. In de toekomst gaan we ook lezingen en workshops organiseren. Maar nog even geduld totdat de corona-beperkingen tot het verleden behoren.

Graag tot ziens in KunstLokaalMook!

Aan degenen die de Nieuwsbrief per post ontvangen.

Het per post verzenden van de nieuwsbrief brengt veel werk met zich mee en kost veel geld. Daarom streven we ernaar de nieuwsbrief zoveel mogelijk digitaal te versturen. Wilt u de Nieuwsbrief voortaan per mail ontvangen, stuur dan een bericht naar info@stichtingjacquesvanmourik.nl

Wilt u desondanks de Nieuwsbrief per post blijven ontvangen, dan vragen wij u dit te melden via ons postadres: ’t Zand 1, 6595 AG Ottersum.

Informatie over de nieuwe privacyregels volgens de AVG (Algemene Verordening

Gegevensbescherming) die op 25 mei 2018 in werking zijn getreden kunt u vinden op onze website.

Donatie t.b.v restauratie

Omdat een aantal werken dringend aan restauratie toe is wordt hiervoor geld gereserveerd. De eerste schilderijen zijn inmiddels gerestaureerd.

Als u een donatie voor dit specifieke doel wilt overmaken kan dat via rekeningnummer NL41RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik o.v.v. Restauratie. We danken u alvast hartelijk voor uw bijdrage.

Donatie algemeen

Wij vragen onze donateuren vriendelijk om, voor zover u dat nog niet gedaan heeft, uw jaarlijkse donatie aan ons over te maken via rekeningnummer

NL41 RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik o.v.v. Donateur. Het richtbedrag is € 12,50.

Let op: In plaats van twee bankrekeningen zijn we om kosten te besparen overgegaan naar één bankrekening: NL41 RABO 0131 6203 63 t.n.v. Stichting Jacques van Mourik