Expositie

KunstLokaalMook

Rijksweg 86, 6585 AH Mook

Openingstijden: Elke zondag van 11.00-16.00 uur

De expositie ‘WELBESCHOUWD’  is een expositie van werken van de hedendaagse kunstenaars Imke Beek en Niek Nagengast.

Imke Beek is zonder twijfel een van de markantste kunstenaars uit deze

omgeving.  In haar werk, dat natuur als uitgangspunt heeft, weet Imke vorm en kleur subtiel te combineren.

De verhouding tussen natuur en mens is steeds de probleemstelling waarvoor ze verrassende en boeiende oplossingen aandraagt.

Alledaagse materialen vormen de basis van haar werk, zoals ijzerdraad, takken, papier, lijm en gaas. Alles beschilderd in bij de natuur passende kleurenvariaties. De objecten en installaties vormen niet alleen een geheel met de omgeving, maar zoeken en creëren ook een spanningsveld met dezelfde omgevingsfactoren.

Als schilder, ontwerper en cartoonist, in elke genoemde hoedanigheid

heeft Niek Nagengast er altijd naar gestreefd met zijn werk een maatschappijkritische boodschap uit te dragen.

Niek hanteert een expressief, figuratieve vormgeving met een heel duidelijk eigen gezicht; expressiviteit is een eigenschap, die de intentie van zijn onderwerp niet in de weg zit.

Recentelijk heeft hij zijn weg ook gevonden in ruimtelijke werk: assemblages van ‘objets trouvés’ zijn weergaven van dezelfde intensiteit en zeggingskracht waarmee zijn 2-dimensionale zich kenmerkt.

Lees hier het interview met Niek en Imke  door Maasburen